Trainingen

Ik bied verschillende trainingen en lichaamsanalyses aan gebaseerd op medische onderzoeken en wetenschappelijke studies. Denk hierbij aan Personal Training één op één, bewegings- en houdingsanalyses, prestatie specifiek trainingen, revalidatietrainingen, outdoor trainingen en Bootcamp en Core Conditioning training.

Heb je interesse in een van deze trainingen? Informeer dan snel naar de mogelijkheden. Contact

 

Personal Training

Personal Training is bestemd voor iedereen die met extra begeleiding op een veilige, efficiënte, effectieve en verantwoorde manier zijn of haar doel wil bereiken. Vrijwel ieder doel is mogelijk.

  • Spieropbouw en maximale krachttrainingen.
  • Vetpercentage verlagen (‘droog’ worden) of afvallen.
  • Fit worden, conditie verbeteren en behouden.
  • Een balans creëren tussen voeding en beweging.
  • Betere conditie, meer energie en uithoudingsvermogen.
  • Prestatieverbetering, specifiek trainen.
  • Functioneel trainen om je lichaamshouding te verbeteren.
  • Flexibiliteit verbeteren.
  • Herstellen na een blessure.
  • Enzovoorts
Bewegings- en houdingsassessment

Het assessment is een zeer belangrijk onderdeel van Personal Training en maakt een groot verschil met een reguliere fitnesstraining.

Door je eenvoudige oefeningen uit te laten voeren breng ik de mogelijke disbalans in jouw spieren in kaart. Door jouw manier van bewegen en jouw houding tijdens de oefeningen herken ik welke spieren in het verleden meer of minder zijn gebruikt. Anders gezegd geeft een assessment mij inzicht in jouw verleden, jouw huidige situatie en mogelijke toekomst. Het bevat informatie met betrekking tot je gewoontes, hobby’s, bewegingsmogelijkheden en blessures.

Het assessment is de basis om de juiste trainingsbeslissingen voor jou te nemen. Door eerst jouw spieren goed samen te laten werken (zoals ze dat in het dagelijks leven ook doen) in plaats van de spieren direct geïsoleerd te belasten ben je in een korte tijd sneller in staat om vooruitgang te boeken. Immers werken spieren altijd samen en ben je zo sterk als de zwakste spier.

Core conditioning training

De Core wordt gedefinieerd als onderrug-bekken-heup complex en de wervelkolom ter hoogte van de hals en borst. Een efficiënte werking van de core is noodzakelijk om de juiste spierbalans te behouden en sportprestaties te verbeteren.

Het doel van Core training is om de diepe en oppervlakkige spieren sterker te maken die de romp stabiliseren en bewegen. Een goed samengesteld core trainingsprogramma helpt je bij het verbeteren van de neuromusculaire controle, stabiliteit, spieruithoudingsvermogen, kracht en power van de core.

Prestatie specifiektrainen

Ben jij aan het voorbereiden voor een sportief evenement zoals een marathon of specifiek aan het trainen voor een bepaalde sport zoals skiën, golfen, zwemmen of tennissen? Dan stel ik voor jou een trainingsschema op dat volledig geënt is op jouw doelen en het trainen van die spieren die voor jouw sport het belangrijkste zijn.

Revalidatie na een blessure

Heb je een blessure (gehad)? Dan is het belangrijk om vooral de spieren rondom de blessure te versterken en geleidelijk de geblesseerde spieren te laten herstellen en in kracht te laten toenemen. Ik help je bij het gecontroleerd uitvoeren van de juiste oefeningen om zo een blessure te verhelpen en vooral te voorkomen in de toekomst.

Outdoor training/bootcamp

Discipline, doorzettingsvermogen en afzien in de frisse buitenlucht.

Spreekt dit jou aan? Dan is deze bootcamp workout echt iets voor jou!

Bootcamp is een buiten training* en komt oorspronkelijk uit het Amerikaanse leger waar het een middel is om soldaten voor te bereiden op zware taken.

Met mijn variant werken wij samen aan jouw uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, lenigheid en coördinatie. Deze eigenschappen bepalen samen jouw conditie; oftewel hoe fit je bent.

De training bestaat uit hardlopen, intervaltraining en specifieke fitnessoefeningen die je voornamelijk met je eigen lichaamsgewicht uitvoert. Een full body workout die geschikt is voor iedereen!

Minimaal 4 deelnemers.

* Bij slecht weer kan de training als minder prettig ervaren worden en is dan af te raden voor  leeftijden < 18.